Friday, August 27, 2010

Kadar Faedah Pinjaman Tetap Atau Terapung Lebih Baik utk hartanah

Pasti anda biasa mendengar istilah iHome Loan, Flexi Home, Fixed Rate, Floating Rate, BLR (Basic lending rate) , BFR (Basic finance rate), Locking period dan macam-macam lagi. Dari kesemua istilah diatas ia semua bakal bergantung pada keperluan anda tentang kadar faedah tetap atau terapung, mana yang lebih sesuai.

Memilih kadar faedah pinjaman tetap atau terapung adalah satu perkara yang subjektif mengikut keperluan masing-masing. Adakah anda tahu elemen asas yang penting untuk memilih pakej pinjaman mana yang terbaik untuk anda. Kita kategorikan tujuan asal pembelian rumah pada tiga golongan pembeli, pertama mereka yang ingin menduduki hartanah tersebut, kedua mereka yang membuat pembelian untuk tujuan pelaburan singkat dan ketiga dan terakhir mereka membeli untuk pelaburan jangka panjang.

1. Mereka yang ingin menduduki hartanah tersebut
Pada mereka yang ingin menduduki hartanah yang dibeli, pembelian dengan mengunakan kadar faedah tetap adalah satu cara terbaik untuk mereka. Ini kerana dengan kadar faedah tetap ia membantu pembeli untuk memperuntukkan wang pendapatan dengan lebih tepat dan konsisten. Selain itu kadar tetap memudahkan bajet bulanan pembeli dan tidak terikat pada tekanan pasaran yang sentiasa berubah-ubah. Mengikut carta sejarah BLR negara, kadar BLR ini akan berubah setiap tahun sekurang-kurangnya sekali. Tetapi pernahkah anda terfikir, kenapa Pinjaman Perumahan untuk kakitangan kerajaan pada kadar faedah tetap 4%?

Apa yang anda perlu tahu…
Kadar pinjaman tetap dari Pinjaman Perumahan Kakitangan Kerajaan memudahkan mereka membuat pembayaran balik ansuran bulanan pada kos yang tetap setiap bulan. Ia membolehkan si peminjam tadi untuk memperuntukkan pendapatan secara sistematik. Perbelanjaan isi rumah dan keperluan lain tidak akan terganggu dengan kos-kos luar jangka dan segalanya boleh dibuat mengikut bajet yang lebih terancang. Dengan pemilihan kadar faedah tetap pada pembelian hartanah adalah satu cara terbaik untuk pinjaman yang stabil dan lebih selamat.

2. Mereka yang membuat pembelian untuk tujuan pelaburan singkat
Pinjaman perumahan pada mereka yang ingin membuat pelaburan pada jangka masa singkat adalah mereka yang membuat pinjaman pada tempoh tiga hingga lima tahun. Pada tempoh ini, pinjaman dengan kadar faedah terapung adalah yang terbaik untuk mereka. Ini kerana pada tempoh tersebut pembeli hartanah akan memiliki hartanah tersebut pada tempoh tertentu dan menjualnya pada waktu matang. Lebih sedikit wang sendiri yang dikeluarkan lebih menguntungkan. Selain itu jika ditolak tambah kadar faedah terapung lebih menjimatkan untuk pelabur hartanah jangka singkat.

Apa yang anda perlu tahu…
Seperti biasa, pinjaman hartanah dengan kadar faedah terapung walaupun berada ditahap yang berubah-ubah secara umunya ia lebih jimat pada tahap ekonomi yang terkawal. Jika tekanan ekonomi semakin mendesak pinjaman ini mungkin tidak akan membantu malah ia mungkin membebankan peminjam.

3. Mereka membeli untuk pelaburan jangka panjang
Pada mereka yang bergelar “Strategis” amat sesuai dengan kadar faedah pinjaman tetap. Mereka yang membeli untuk pelaburan jangka masa panjang memerlukan kuasa pegangan. Kuasa pegangan mereka harus sentiasa konsisten seperti contoh; pelabur hartanah sewa juga sesuai dengan kadar ini, kerana kadar sewaan akan berubah mengikut pasaran semasa, tetapi dengan kadar tetap anda dapat memaksima dan menjangkakan keuntungan. Lain pula jika mengikut kadar terapung, jika pada waktu itu kadar sewaan meningkat, kadar faedah anda juga akan meningkat. Jadi jika anda ingin membuat pelaburan untuk hartanah sewa… lebih baik dengan kadar tetap.

Kadar tetap juga sesuai untuk mereka yang membeli dengan tujuan menghadiahkan hartanah itu pada ahli keluarga seperti ibu bapa atau anak-anak. kebanyakkan mereka yang membuat pinjaman dengan kadar faedah tetap telah mengambil kira wang mereka pada hari ini dan wang masa hadapan. Sebagai seorang yang membuat persediaan awal, kebiasaanya individu ini dapat memperuntukkan wang tabungan yang konsisten.

Apa yang anda perlu tahu…
Pinjaman dengan kadar tetap kebiasaanya disalah ertikan jika kita melihatnya pada hari ini. Setiap tahun nilai mata wang kita akan semakin mengecil, terdapat banyak faktor luaran yang mampu membawa tekanan pada ekonomi negara hari ini. Skim pembayaran balik dengan kadar faedah tetap amat sesuai untuk mereka yang bekerja sendiri atau peniaga kesil-kecilan kerana ia lebih selamat dan kurang berisiko.

Oleh itu sebaik-baiknya anda mengetahui tujuan sebenar anda memiliki hartanah. Jika untuk tinggal disana, kadar faedah tetap amat sesuai digunakan. Buat pilihan yang tepat untuk diri anda dan keluarga.

Terdapat beberapa pakej menarik untuk pinjaman dengan kadar tetap (fixed rate loan) di pasaran kita hari ini. Malangnya setiap kali mencari pinjaman dengan kadar tetap dari pihak bank kadar faedahnya terlalu tinggi dan ia tidak relevan dengan keadaan semasa ekonomi negara.

10 comments:

  1. Adakah Anda Perlu Segera Kewangan Pinjaman Kredit?
    * Pemindahan Sangat cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula 8 bulan selepas anda mendapatkan wang
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    BORANG PERMOHONAN UNTUK PINJAMAN
    ================================
    Nama: ........ ........... nama Kedua: ...............
    Hubungi Alamat: .................
    Negara: ............ .... Umur: ..........
    Seks: ......... ............. Nombor Telefon: ..............
    Status: ....... ............ Pekerjaan: ...............
    kedudukan: ................ Pendapatan bulanan: ..............
    Jumlah Pinjaman: ........ Tujuan Pinjaman: ............
    jangka masa: ....................
    Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum: ................
    Anda memahami Bahasa Inggeris: ..........
    sila mengisi dan menghantar borang ini kepada:
    E-mel: homeofequity@gmail.com
    Website:www.equitycapital5.webnode.com
    Yang ikhlas,
    Nicolas Payne
    Equity Capital Loans

    ReplyDelete
  2. * SEGERA MEMERLUKAN PINJAMAN PERIBADI? * Selamat dan selamat. * Kelulusan Fast
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2% * Tunai dalam Kurang daripada 72 jam
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Tunai dalam Kurang daripada 72 jam
    PERMINTAAN UNTUK PINJAMAN
    ================================
    Nama: ......... nama Kedua: .........
    Alamat: ................. Negara: ...................
    Umur: ....... Seks: ..........
    Nombor telefon : ..............Status: .................
    Pekerjaan: ....... Post: ....
    Pendapatan bulanan : ............
    Jumlah Pinjaman: .............
    pinjaman Tujuan: ...............
    Tempoh masa: ....................
    Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum: .....
    Adakah anda memahami bahasa Inggeris: ..........

    sila mengisi dan menghantar borang ini kepada:
    E-mel: homeofequity@gmail.com
    www.equitycapital5.webnode.com

    Sincerely ,
    Nicholas Payne
    C.E.O Equity Capital

    ReplyDelete



  3. Apakah Anda Butuh pinjaman kredit keuangan yang mendesak?
    * Sangat cepat dan langsung transfer ke rekening bank Anda
    * Pembayaran dimulai delapan bulan setelah Anda mendapatkan uang
    akun bank
    * Tingkat bunga rendah dari 2%
    * Pembayaran jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Persyaratan pinjaman Fleksibel dan pembayaran bulanan
    *. Berapa lama waktu yang diperlukan untuk membiayai? Setelah mengirimkan aplikasi pinjaman
    Anda dapat mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    pendanaan di 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan
    darimu.

    Hubungi perusahaan ini sah dan berlisensi, resmi
    untuk memberikan bantuan keuangan kepada orang
    Untuk informasi dan aplikasi pinjaman lebih bentuk

    email: cashfirmarena@gmail.com


    Salam Hormat
    Sir Joel Williams
    PERUSAHAAN KAS KREDIT PERUSAHAAN
    CEO
    Tel: +60182913326
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  4. Adakah Anda Perlu Segera Kewangan Pinjaman Kredit?
    * Pemindahan Sangat cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula 8 bulan selepas anda mendapatkan wang
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    BORANG PERMOHONAN UNTUK PINJAMAN
    ================================
    Nama: ........ ........... nama Kedua: ...............
    Hubungi Alamat: .................
    Negara: ............ .... Umur: ..........
    Seks: ......... ............. Nombor Telefon: ..............
    Status: ....... ............ Pekerjaan: ...............
    kedudukan: ................ Pendapatan bulanan: ..............
    Jumlah Pinjaman: ........ Tujuan Pinjaman: ............
    jangka masa: ....................
    Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum: ................
    Anda memahami Bahasa Inggeris: ..........
    sila mengisi dan menghantar borang ini kepada:

    E-mel: homeofequity@gmail.com
    Website:www.equitycapital5.webnode.com

    Yang ikhlas,
    Nicolas Payne
    Equity Capital Loans

    Reply

    ReplyDelete
  5. Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  6. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melaka
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  8. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  9. Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

    Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

    Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.

    Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

    Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

    ReplyDelete
  10. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete