Friday, August 27, 2010

Apakah tip ubahsuai yang meningkatkan nilai hartanah?

Anda mencari idea untuk meningkatkan nilai hartanah? Tercari-cari apakah pengubahsuaian yang terbaik untuk memaksimakan nilai harta? Takut melakukan kesilapan dengan melabur pada pengubahsuaian yang sia-sia? …

Jawapannya ada disini!

Baik, secara asasnya pengubahsuaian harta kediaman adalah yang terbaik untuk pelaburan jenis ini, manakala pengubahsuaian harta komersial mungkin akan membantu sedikit atau tidak bergantung pada bakal pembeli nanti. Umumnya kita tahu bahawa setiap penyewa atau bakal pembeli komersial mempunyai bisnes tersendiri dan mempunyai model dan konsep perniagaan yang berbeza-beza. Jadi adalah satu kesalahan dan tidak praktikal jika anda melabur berpuluh-puluh ribu untuk hartanah komersial anda. Jadi pendek kata, hartanah komersial tidak boleh diubahsuai untuk meningkatkan nilainya. Nasihat saya… jika anda ingin menjual hartanah komersial jual sahaja pada keaadaan semasa, kerana nilai hartanahnya tidak bergantung pada bentuk fizikal hartanah itu.

Lain pula pada mereka yang ingin mempertingkatkan nilai hartanah kediaman, terutamanya hartanah jenis kediaman bertanah. Ikuti 10 siri pengubahsuaian ini untuk memaksimakan nilai harta anda.

1. Cat: Dengan kemasan lapisan cat baru yang ideal berwarna neutral, boleh melakukan kejutan demi memeriahkan ruang. fikirkan bagaimana warna dinding berasimilasi dengan warna-warna perabot anda. Atau jika anda merancang untuk membawa unsur-unsur inggeris… cuba fikirkan penggunaan salah satu warna berkonsep, atau lukisan dalam keluarga yang sama warna neutralnya dengan keadaan ruang kediaman.

2. Lantai: Penyediaaan lantai kayu yang keras sangat popular sejak akhir-akhir ini. Berkemungkinan besar tren ini akan bertahan lama dan ia amat-amat sesuai jika dihamparkan pada ruang makan, ruang keluarga dan bilik tidur. Selain dari lantai kayu mungkin juga anda boleh menjadikan laminasi satu alternatif yang lebih murah untuk meningkatkan nilai hartanah anda. Terdapat banyak produk lantai berlaminasi di pasaran dan pastikan corak laminasi itu membawa satu makna dan tema seragam untuk konsep hiasan anda.

3. Pencahayaan: Tukar sahaja jika anda tergerak hati untuk menukar peralatan elektrik lama pada yang baru – bahkan mungkin anda boleh mempertimbangkan lampu “chandeliers” moden untuk membawa inspirasi mewah dan elegan, yang penting ianya membawa suasana makan malam menjadi selesa pada anda dan tetamu yang datang.

No comments:

Post a Comment